När du studerar hos oss får du göra praktik
på ett företag som passar din utbildning.
Praktiken är 4-9 veckor.
Hos företaget får du lära dig använda
det du lärt dig på skolan.
Praktik ökar chansen att få jobb.
Det är därför smart att göra praktik på sin hemort.
För oss är det viktigt att
våra utbildningar leder till jobb.
Våra lärare och chefer träffar
därför människor från arbetslivet.
Vi träffar både företag,
fackföreningar och Arbetsförmedlingen.
När vi träffar dem får vi veta vad
de ställer för krav på sina anställda.
Vi får även veta hur det ser ut med jobb i framtiden.
Genom det vet vi hur vi ska göra vår utbildning
bättre så våra elever lättare får jobb.
Vi lär ut på svenska och finska.
Och i viss mån även på norska och engelska.
Böcker och studiematerial finns på svenska, finska och norska.
Böckerna för våra IT-utbildningar
och automationsteknik är på engelska.
Severity: 8192
Message: substr(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated
Filename: controllers/fs_food_menu_frontend.php
Line Number: 53
Ingen lunch idag.